دانلود فيلم آشغال هاي دوست داشتني

دانلود فيلم و سريال ايراني

دانلود فيلم آشغال هاي دوست داشتني

دانلود فيلم آشغال هاي دوست داشتني

فيلم آشغال هاي دوست داشتني
آشغال‌هاي دوست‌داشتني فيلمي به كارگرداني، نويسندگي و تهيه‌كنندگي محسن اميريوسفي محصول سال ۱۳۹۱ است. اين فيلم كه دربارهٔ حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ است از دولت محمود احمدي‌نژاد موفق به دريافت مجوز پخش نشد و از دولت حسن روحاني نيز نتوانست پروانه نمايش براي سي‌ودومين جشنوارهٔ فيلم فجر دريافت كند. سرانجام پس از شش سال توقيف، در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۷ موفق به دريافت مجوز اكران شد و مورد استقبال عموم قرار گرفت.

خلاصه داستان فيلم آشغال هاي دوست داشتني

تا به حال بجز خلاصه داستان يك خطي از اين فيلم به‌رسانه‌ها داده نشده‌است اما خبرها حاكي از آن است كه فيلم در مورد وقايع خاص انتخابات سال ۸۸ است. (خلاصه داستان فيلم همانيست كه قبلاً گمان مي‌رفت).

طبق اخبار غيررسمي داستان آشغال‌هاي دوست‌داشتني در خانه يك پيرزن كه با دخترخالهٔ ميانسالش (سيما) زندگي مي‌كند، مي‌گذرد. در يكي از روزهاي بعد از انتخابات كه تجمع مخالفان انتخابات و معترضان در خيابان‌هاي تهران برقرار است عده‌اي از تجمع‌كنندگان فراري از دست نيروهاي امنيتي وارد خانه پيرزن مي‌شوند و در آنجا مخفي مي‌شوند. بعد از خروج از خانه متوجه علامتي بر روي درِ خانه پيرزن مي‌شوند و طبق شايعه‌هاي آن روزها به پيرزن خبر مي‌دهند كه آنها احتمالاً در روزهاي آينده به خانه او مراجعه خواهند كرد و آن‌جا را مي‌گردند پس به پيرزن هشدار مي‌دهند كه اگر در خانه‌اش چيز مشكوك و مسئله‌سازي دارد آن را از خانه خارج كند تا مشكلي برايش به وجود نيايد و داستان تازه از اينجا شروع مي‌شود.

بر اتاق خانه پيرزن چهار قاب عكس از چهار مرد وجود دارد. قاب عكس بزرگتر متعلق به همسر پيرزن است كه ظاهراً از طرفداران مصدق بوده‌است كه در جريان كودتاي ۲۸ مرداد برايش اتفاقي مي‌افتد و با اينكه طرفدار نظام پادشاهي است اما پس از انقلاب به حج رفته و تغيير رفتار مي‌دهد. مرد دوم پسر بزرگ پيرزن است كه در جنگ ايران و عراق شهيد شده‌است. قاب عكس سوم متعلق به برادر اوست كه از اعضاي يكي از گروه‌هاي كمونيستي بوده‌است كه در جريان اتفاقات دهه شصت اعدام مي‌شود و قاب عكس چهارم هم متعلق به پسر كوچكتر پيرزن است كه در دانشگاه‌هاي خارج از كشور فارغ‌التحصيل شده‌است و همان‌جا زندگي مي‌كند.

روند داستان به گفتگوي خيالي اين چهار نفر با پيرزن در جريان شبي مي‌گذرد كه او خيال مي‌كند فردا به سراغش خواهند آمد.

حاشيه‌هاي فيلم آشغال هاي دوست داشتني

    در مهر ۱۳۹۳، كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با ارسال نامه‌اي به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، خواستار عدم صدور مجوز اكران اين فيلم و ۷ فيلم ديگر شد كه از آنها با عنوان «فيلم‌هاي مرتبط با فتنه» نام برده شده‌است. به گفته احمد سالك:«برخي فيلم‌ها با اين كه مجوز فيلمنامه و توليد دريافت كرده‌اند اما در هنگام ساخته شدن، به حاشيه رفته‌اند و نمايش آنها به مصلحت نظام نيست.»

    در دي ۱۳۹۴، شهاب حسيني، از جمله بازيگران اين فيلم، با اعلام اينكه «موضع‌گيريِ محمد حيدري دبير جشنواره سي‌وچهارم فيلم فجر در قبال فيلم «آشغال‌هاي دوست داشتني» و اطلاق اصطلاحِ «معضل» به اين اثر كه با مجوز قانوني وزارت محترم ارشاد ساخته شده و طي چند دوره گذشته در محاق بدبيني و سياه‌نگري قرار گرفته» و به دليل آنچه «نبود نگاهي نو و انديشه‌اي تازه» در جشنواره فيلم فجر عنوان كرد، از سمتِ خود به‌عنوان مشاور اين جشنواره استعفا داد.

    اين فيلم بالاخره در بهمن ماه ۱۳۹۷ اكران گرديد كه در هفته اول نمايش بيش از يك ميليارد تومان فروش داشت. به نظر مي‌رسد استقبال مخاطبان به دليل مضمون و نوآوريهايي است كه در فيلمبرداري و جلوه‌هاي ويژه آن صورت پذيرفته‌است.

    عدم پخش تيزر در صدا و سيما: با توجه به اينكه فيلم در بستر اتفاقات انتخابات ۱۳۸۸ دارد و همچنين ماهيت فيلم كه به موضوع سانسور تاريخ اشاره دارد، صدا و سيما از ابتدا از پخش تيزر اين فيلم سينمايي سرباز زد.

    تحريم در سينماهاي حوزه هنري: مجموعه سينماهاي اين سازمان كه از معروفترين آنها سينما آزادي تهران است و سابقه تحريم فيلم‌هاي متعددي همچون «خصوصي»، «گشت ارشاد»، «من مادر هستم» و «عرق سرد» را در كارنامه خود دارد، اكران اين فيلم را نيز در سينماهاي زير مجموعه خود ممنوع كرده‌است؛ فيلمي كه صدور مجوز اكران آن ۶ سال طول كشيده‌است.  اطلاعات بيشتر در مورد اين فيلم در ويكي پديا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.